Evidentiranje delovnega časa poslovodne osebe in odmora (ZEPDSV-B)

V Uradnem listu RS št. 24/2025 z dne 8.4.2025 je bila objavljena novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-B), ki prinaša dve pomembni spremembi: poslovodnim osebam ni več treba voditi evidenc delovnega časa, prav tako pa ni več obvezno beleženje odmora za malico. Evidentiranje delovnega časa poslovodne osebe in odmora je predmet nadzora pristojnega inšpektorata, zaradi česar V tem članku pojasnjujemo, kaj te spremembe pomenijo v praksi, na katere pravne dileme odgovarjajo in kako naj se delodajalci nanje pripravijo.

Zakaj je bila sprememba potrebna?

V praksi je bilo evidentiranje delovnega časa poslovodne osebe in odmora pogosto zapleteno in polno dvoumnosti:

  • Direktorji in druge poslovodne osebe, čeprav s pogodbo o zaposlitvi, pogosto delajo brez klasičnega urnika.
  • Zaposleni v administraciji so morali beležiti tudi, ali je nekdo koristil odmor za malico – in če ga ni, zakaj ne.
  • Inšpektorji so imeli pri nadzoru različna tolmačenja, kar je povzročalo negotovost.

ZEPDSV-B odpravlja ta neskladja in jasno opredeljuje, za koga in kaj je evidence treba voditi – in za koga ne.

Poslovodne osebe so izvzete iz evidenc delovnega časa

V skladu z novelo ZEPDSV-B ni več obveznosti evidentiranja delovnega časa za poslovodne osebe, kot so direktorji, člani uprave ali prokuristi – ne glede na to, ali delo opravljajo na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali civilne pogodbe. S tem se zakonodaja prilagaja realnim razmeram – poslovodne osebe imajo večjo avtonomijo pri organizaciji svojega časa, njihovo delo pa pogosto ni vezano na fiksni urnik.

Odmor za malico ni več predmet beleženja

Z novelo ZEPDSV-A iz leta 2023 je zakonodajalec uvedel obveznost beleženja izrabe in trajanja odmora za malico. V praksi se je ta zahteva izkazala za nesorazmerno administrativno breme:

  • kako evidentirati, če zaposleni ni želel koristiti odmora?
  • kaj če je delavec malical na poti?
  • kako dokazovati dejansko izrabo?

ZEPDSV-B zdaj to določbo črta – beleženje odmora za malico ni več obvezno. Delodajalci pa morajo seveda še vedno omogočiti delavcem pravico do odmora v skladu z zakonom.

Kaj vse se še spreminja

Poleg izjem za poslovodne osebe in odprave beleženja odmora novela prinaša še:

  • možnost mesečnega vnosa nekaterih podatkov (npr. nadurno delo ali začasne prerazporeditve),
  • jasnejšo določitev kraja hrambe evidence (na sedežu podjetja ali kraju opravljanja dela),
  • možnost obveščanja delavcev po elektronski pošti, če je tako dogovorjeno.

Kaj to pomeni za vaše podjetje

Če ste imeli do zdaj obveznosti glede evidentiranja delovnega časa poslovodne osebe in odmora, jih po novem:

  • nimate več za poslovodne osebe (direktorji, prokuristi, ipd.),
  • ni treba več beležiti odmora za malico.

Vsekakor pa je priporočljivo, da se v podjetju preverijo:

  • interni pravilniki o delovnem času,
  • pogodbe o zaposlitvi (posebej pri višjih kadrih),
  • postopki, povezani z vodenjem evidenc.

Potrebujete pomoč? Obrnite se na nas.

V naši odvetniški pisarni nudimo celovito pravno svetovanje delodajalcem. Če želite prilagoditi akte, preveriti evidenčne obveznosti ali pridobiti pravno mnenje glede posebnih primerov, smo vam na voljo.

📩 Kontaktirajte nas in poskrbeli bomo, da bodo vaše evidence in splošni akti zakoniti.